Monday

Hilang " kemaluan "

1st time ak menjejakkan kaki di sekolah lama balik. tak rasa ape2. tak rasa terpegun. tak rasa terpesona mahupun excited. Biasa saje.

Mak ak tanya. "Tak malu ke jumpa cikgu lama". ak jawab "tak, biasa jerr"

Cikgu2 lama sudah rasa seperti kawan biasa. Senang berbual. Senang berbicara. Rasa begitu tua pula seperti sudah berbini dan ber"anak" dua.

hari pertama. Masuk kelas terakhir tingkatan lima. Jadi cikgu kelas. Dikenakan oleh murid2 tapi diorang kena balik.

Tengah berbicara. Jumpa seorang pelajar buta. Bukan buta mata. tapi buta komputer. Bawak mereka ke makmal komputer. Sangat tak organize makmal komputer di sekolah saya.

Bagi satu paper dekat pelajar itu. Ajar dia menaip. Nampak dengan jelas kegembiraan di wajahnya. Itulah ak. Seorang guru biasa.

overall - 1st day - seronok gila.

5 comments:

  1. jdi cikgu kat skola lame?

    ReplyDelete
  2. a'a.. sekolah lama. wat part time.

    ReplyDelete
  3. wow syiok nya.. dptgak mengenang kisah2 lama ngn kawan2 kan..

    ReplyDelete
  4. cikgu di sekolah lame. hahah mengimbau kisah lame di sekulah muuu

    best tak?

    asal tajuk post ni cam hahahaah

    ReplyDelete
  5. cikeyda -> tahu takpe.. terkenang peristiwa lama.. asal jmpa cikgu.. mesti diorang tego.. awak ni dah tinggi sekarang.. slu sama tinggi ngn dada saya.. haha

    silampu neon-> ahaks.. title tu saje je.a ak nk highlight yg ak dah rasa sama taraf ngn cikgu lame aku.. sudah tiada 'kemaaluan'tuk berbual. best gile

    ReplyDelete