Wednesday

nurkasih episode 1, dari yucks ke wow!

Nurkasih.. Emm.. hari ini 30 December.. 1st time aku tengok Nurkasih.. Nurkasih episode 1.. Ternyata berbeza.. Lari dari impression asal aku bila orang duk sebut2 pasal kisah ni.. 1st impression aku, aku ingat, citer ni pasal cintan mintan yang diselitkan sikit2 pasal agama.. Rupanya ia jauuuhh lebih baik dari yang disangkakan.. Hebat.. Berjaya membuat mata ini bergenang dengan air mata..
Cerita ini cantik, menarik dan realiti.
kisah ini mengingatkan aku pada 'penyesalan' 'penyesalan' aku pada masa lalu.
Dulu masa darjah 6, dapat kputusan 5A, aku dah kata kat mak aku, aku nak pergi sekolah pondok (smka padang siam), nak belajar al-Quran, nak jadi ustaz. Tapi mak aku tak bagi. Dia suh pi sekolah biasa.
Sampai sekarang aku masih menyesal sbb tak bertegas utk ke Sekolah Agama. Aku minat tapi tak dapat, nak buat macam mana. Bukan macam cerita Nur Kasih, parents menjadi penggalak utama.
Sampai satu tahap, aku pernah rasa macam nak quit je course aku sekrng dan buat apa yang aku nak. tapi biarlah. aku dengar cakap ibu. Syurga di bawah kaki ibu. Dengar cakap ibu berkat. Salaamm..

baru2 ni aku terima wall comment (facebook) dari anak murid :

->Terima Kasih Sir sebab ajar saya.. saya dapat A dalam English.. Thank you very much sir.. (Amirul Firdaus, Maahad Tahfiz Sains 09)

->Sorry Sir.. Sebab hampakan sir.. Saya dapat B English.. Frust gila.. Sorry sir.. (Izzat Jamarin, Maahad Tahfiz Sains 09 ),

Aku terharu, happy, sebak! thank you kerana masih ingat dekat cikgu walaupun cikgu ajar korang kejap je, cikgu penganti kelas tuition je. Terima kaasih korang!

tq Raiez sbb ajak aku tengok nurkasih sekali dengan mu.. tak menyesal aku habiskan masa 30mnit depan laptop

7 comments:

  1. Raiez kawan aku, tapi tempat foundation berbeza. Lepas tengok nurkasih, aku belajar mengaji dengan dia. Rupanya kesilapan dan ilmu tajwid masih ditahap kritikal. itu baru surah al-baqarah. Terimakasih kerana sudi jadi Cikgu Mengaji aku.

    ReplyDelete
  2. Aku pun tak pernah tengok nurkasih lagi. rasa macam tak ada faedah. haha. nanti boleh jeling2 kot, ramai yang thumb up kan cerita tu. kabir bhatia kan director dia? salah seorang director feveret aku juga.

    Dah habis degree nanti, boleh je kita ikut jejak langkah sendiri kan.
    :)

    ReplyDelete
  3. aku byk membuat keputusan yang salah masa muda2 dulu. terutama dari segi pelajaran dan karier aku. aku takde pembimbing. bukan bermakna mak ayah aku ignore aku, tetai aku adalah anak yg pertama yg agak 'menjadi' dalam pelajaran. mereka tiada pengalaman.

    so, aku nasihatkan kamu yg masih muda tu buat lah keputusan yang tepat utk masa depan kamu sendiri. fikir masak2. jgn dah tua mcm aku baru menyesal. aku selalu berharap supaya masa itu berulang kembali. tetapi ia tidak akan berlaku.

    ReplyDelete
  4. eMm

    seTiaP Yg beRLAKu paSti aDE HIkmahnYA...

    Allah DAh tenTUKan yG TERbaIK Utk kITe...

    btOl x?

    aK Pn tGk nuRKASih

    tP skET2 je

    dGn endiNG Dy- Ak skE~ HUhu

    aGk2...

    aDE x usTAZ yG SEBaIK Tu LAgI KAt duNIa nI?

    Aku naK SATu r...haHA

    DaN Yg TERBAik skaLI

    MENcoNTOhi skAp Nur,

    daN Ak hrAp dpT iKUt akHLAk yG BAik spERTinyA


    AnD

    A verY RoMANTIc cOUple~

    HAHa

    LALALA :D

    ReplyDelete
  5. Afik2!
    Tgk nurkasih pon boleh jadik hal ke??

    ReplyDelete
  6. aku tengok bila PbW tengok. Tapi tak lama. Aku tak tengok sangat cerita yang macam tu.

    ReplyDelete
  7. Owh....~
    Sye sgt suka tgk Nur Kasih...
    Sgt2 suka....

    Rasanya mmg penuh dgn emosi kalo tgk Nur Kasih nie...
    Smp ada yg kata..."Emonya...macam dia plak yang Nur"

    Tak kisah la...
    This is the best Malay movie ever....!!

    ReplyDelete